Jak ‚za darmo’ zrobiłam kurs na prawo jazdy we Francji.

Bonjour,

Posiadanie prawa jazdy to bardzo ważne, tym bardziej kiedy pojawiają się dzieci.

W maju tego roku udało mi się zdać egzamin na prawo jazdy we Francji. Egzamin miałam w piątek trzynastego. Okazał się być dla mnie szczęśliwą trzynastką.

Było to dla mnie spore wyzwanie, ponieważ tak jak i w Polsce musiałam zdać egzamin teoretyczny, żeby podejść do egzaminu praktycznego.

Mogę powiedzieć, że po 6 latach we Francji znam dosyć dobrze język francuski, ale słownictwo związane z częściami samochodu i nazwy znaków drogowych to była dla mnie czarna magia.

Ku mojemu zdziwieniu udało mi się zdać zarówno teorię jak i praktykę za pierwszym razem! W Polsce do egzaminu podchodziłam 3 razy i po trzecim razem się poddałam.

Jak to się stało, że za prawo jazdy zdałam praktycznie za darmo?

Kurs na prawo jazdy to we Francji to spory wydatek. Może kosztować od 1 300 do 1 800€.

We Francji istnieje jednak system punktów CPF (compte personnel de formation). Jest to takie konto, na którym za każdy rok pracy państwo przelewa nam pewną kwotę do wykorzystania na szkolenia. Pieniądze można wykorzystać na najróżniejsze kursy i szkolenia niekoniecznie związane z wykonywanym zawodem. Od niedawna z tych pieniędzy można korzystać również na opłacenie kursu na prawo jazdy.

Udało mi się skorzystać z tej opcji, dzięki czemu kurs miałam praktycznie za darmo!

Myślę, że to interesująca opcja także jeśli zastanawiacie się nad zdaniem prawa jazdy we Francji to serdecznie polecam!

Pozdrawiam serdecznie,

Polka w Lyonie


Dodaj komentarz